قالبی را که مشاهده میکنید، ماحصل دو ساعت وقت گرانبهای من بیکار میباشد که تقدیم میشود! اگر رنگش توی چشمتان میزند بگویید نزند! که تا اطلاع ثانوی از این قالب خوشم میاد!!! خیلی هم فریندلی (What does it mean?) هست، ممنون از نظراتی که راجع بهش دادین، لوگو هم کوچیکه قبول دارم، فقط همین! معنیش اینه که من کوچیک همهی بازدیدکنندهها و خوانندهها هستم! (کجای لوگو معنیش این بود، نمیدونم!) در ضمن هرگونه پیشنهاد و انتقاد رد میشود بر اساس مردمسالاری همهجوره!
مریم میرزای عزیزی پرسیده که دلیل انتخاب این اسم برای وبلاگم چیه! خیلیم واسش مهمه، راسیتش اینه که واسهی خودمم مهمه بدونم چرا این اسم رو انتخاب کردم، ولی از شوخی گذشته واسهی اینکه اینجا وبلاگ منه و راه کس دیگهای نمیتونه باشه، بنابراین راه منه! یه دلیل دیگش هم آهنگ قشنگ داریوش بود که تصمیم گرفتم بذارم رو وبلاگم اسمشو، ولی مهم اینه که بیان کنندهی نظراتیه که کاملآ بهش معتقدم، امیدوارم که قانع شده باشید.
راستی حرف از راه من و داریوش شد، لیست قبل از ریلیز آلبوم “پروانهای در مشت” ابی نشون میده که آخرش ابی جان آهنگ راه من رو گذاشتند توی آلبومشون، البته من صدای ابی رو خیلی دوست دارم و آهنگاش رو گوش میکنم، در اینکه یک زمانی این آهنگ رو اجرا کرده هم شکی نیست، اما تا قبل از بیرون اومدن آلبوم داریوش کمتر کسی خبر داشت، ضمن اینکه توی دنیای حرفهای و کپیرایت یک اثر هنری مربوط به یک نفر نمیشه، مثلآ در مورد آهنگ و ترانه، ترانهسرا و آهنگساز حق اصلی رو به گردن آهنگ دارند، شما هم که حتی توی کنسرت این آهنگی که ساخته شده بوده رو اجرا نکردید، بعد از چندین سال وقتی آهنگساز و ترانهسرا متوجه شدند که شما تصمیم به اجرا و پخش این آهنگ رو ندارید، تصمیم گرفتند با داریوش کار کنند، دلیل این کار غیرحرفهای شما رو متوجه نمیشم، البته شاید طرفدارهای زیاد شما ناراحت بشن از حرف من، اما فکر میکنم میشد موضوع را حل کرد، چند کار غیرحرفهای دیگر از شما سراغ دارم که کمی نظر مرا نسبت به خودتان عوض کرده است، اما در مورد صدا هنوز هم همان ابی آقای صدا هستید.
برای استقلالیها متاسفم که فردا باید شاهد از دست رفتن سومین قهرمانی از دستشان باشند، البته یک درصد احتمالش هست که قهرمان بشن اما اون یک درصد هم زیاد قابل اطمینان نیست! از همه جالبتر اینکه فردا پاس قهرمان بشه و پرسپولیس متحول بشه و جام حذفی رو ببره، اونوقت تنها چیزی که مطرح نمیشه اینه که پرسپولیس تو منطقه پایین جدول لیگه! و تنها چیزی که نمیشه دید، حضور استقلال تو جام باشگاههاست!!! به هر حال اگه قهرمان هم شدید زیاد خوشحال نشید، آخه عنایتی هیچ جایی تو تیم ملی نخواهد داشت!
شنیدم دامنهی مهرورزی در حال گسترشه و قراره چادرهای مختلفی دوخته بشه تا چهرهی دختران در حالتهای مختلف محجبه دیده شود، من تو این سیاستهای فرهنگساز گیر کردم، شاید فکر میکنند اگر چادر نباشد، قرار است هر روز یک آنجلینا جولی یا جنیفر لوپز به دنیا معرفی شود! به هر حال من که کارهای نیستم، اما این چند روزه آهنگهای جهان خیلی به دلم نشسته، مثلآ آهنگ “دارا و سارا“:
“نمیدونم چی بر سر دارا و سارا اومد
که جای اونا توی کتابا اومد
دارا یقینآ حالا داراتره
حال و روزش از من و تو بهتره
دلم واسه سارای بیچاره سوخت
وقتی دیدم چادر سیاه بر سره
آب، آب، بابا، آب، هزار سؤال بیجواب
آب، آب، بابا، آب، هزار سؤال بیجواب”











اردیبهشت ۱م, ۱۳۸۵ در ۸:۳۵ ق.ظ
سلام
بار دوم سومه که اینجا میام….خواستم یه نکته در مورد راه من بگم…..متاسفانه البومی که تو بازار هست از ابی آلبوم اصلی نیست!اصلا تنظیمها ابتدایی هستن ، آلبوم اصلی تا ۱۰-۱۵ روز دیگه در میاد.ابی و شوبرت به شدت شوککه شدن از دیدن این آلبوم نصفه و نیمص رو اینترنت…. حالا معلوم نیست واقعا رئیس کمپانی آونگ این کار مسخره رو کرده و آلبوم رو به دستفروشها فروخته یا نه …به هر حال مسلما آهنگ راه من تو آلبوم اصلی نخواهد بود چون اصلا آهنگساز و تنشیم کننده و ترانه سراش فرق می کنه و ابی دیگه انقدر هم دچار فقر آیکیو نیست که دوباره جنجال الکی راه بندازه..همین .خهواستم بدونی راه من یکیه و اونم راه من آقامون داریوشه!
=========
ممنون از توضیحت، امیدوارم همینطور باشه.
اردیبهشت ۱م, ۱۳۸۵ در ۹:۵۳ ق.ظ
به دو ساعتی بودنش…یوزر فرندلیه واقعا !!
این دارا و سارا هم جالب بود!!! عججبب !!!
همیشه پایدار و زند هباشی برای روایتهای تازه و جدبد…
اردیبهشت ۱م, ۱۳۸۵ در ۱:۳۰ ب.ظ
چشم منو که نمیزنه!
تا چند ساعت دیگه همه چی مشخص میشه! خدا کنه برق استقلالیو رو بگیره حالشو ببریم!
اردیبهشت ۱م, ۱۳۸۵ در ۴:۲۳ ب.ظ
من الان قالب وبلاگ رو درهم می بینم
شاید مشکل از بروزر من باشه
از آوانت استفاده می کنم
اردیبهشت ۱۶م, ۱۳۸۵ در ۱۲:۲۳ ق.ظ
نخست درباره ی دو ترانه ای که از آلبوم (حسرت پرواز) از آن بردی: می دانی که نسخه ای از حسرت پرواز که آن را به صورت ناجوانمردانه(!!) از اینترنت دانلود کرده ایم و گوش داده ایم نسخه رسمی و کامل این آلبوم نیست. کاری است مسترینگ نشده که به نحوی به سرقت رفته و در اینترنت به نام (پروانه ای در مشت) قرار گرفته. ترانه راه من هم در این آلبوم جایی ندارد. این ترانه متعلق به شهیار قنبری است، با ملودی فرید زلاند که سالها پیش توسط ابی به صورت آزمایشی (ماکت) خوانده شده. سال گذشته داریوش این ترانه را در آلبومی به همین نام اجرا کرد و ابی امتیاز خواندن این ترانه را از آن خود دانست و ترانه را تنها در وب سایت رسمیش http://www.ebi.net منتشر کرد. این ترانه توسط فرصت طلبان و اینترنتی و شاید برای پر و پیمان کردن آلبوم به آن افزوده شده.
خرداد ۴م, ۱۳۸۵ در ۶:۰۶ ق.ظ
من ترانه راه من رو هم با صدای بیهمتای آقای مسلم صدا ابی و هم آقای داریوش گوش کرده ام اجرای آقای ابی حدود ۹ دقیقه و اجرای آقای داریوش حدود ۶ دقیقه است که این تفاوت به علت تغییرات بوجود آمده در شعر است .من به دفعات قسمتهای مشترک اجراهای آقایان ابی و داریوش را کنار هم قرار داده و گوش کرده و با هم مقایسه کردم حقیقتا از اجرای آقای ابی بسیار بیشتر لذت بردم . شما در وبلاگتون صحبت از حرکات غیر حرفه ای آقای ابی میکنید.در صورتی که من حرکت آقای داریوش رو در پذیرفتن اجرای ترانه ای که می دونستن توسط آقای ابی قبلها اجرا شده غیر حرفه ای ترمیدونم خصوصا ا توجه به اختلافات این دو که شهره خاص وعام است .امیدوارم اگر توضیحی راجع به صحبتهای من دارید برای من ایمیل کنید.
خرداد ۵م, ۱۳۸۵ در ۶:۱۱ ق.ظ
با سلام من پویا هستم که دیروز هم با شما تماس گرفتم ایمیل شما رو دریافت کردموبعد از مطالعه آن لازم دونستم که توضیحاتی بدم :
اول اینکه گفتید ترانه راه من رو با صدای آقای ابی نشنیده ایدبرای شنیدن اون می تونید به سایت
http://www.tehran kids.com
مراجعه کنید واز گوش دادن آن لذت ببرید.صحبت کردید که آقای داریوش با همه کار می کنند وبا کسی مشکل ندارنداما ظاهرا شما ازقضیه اختلاف داریوش و اردلان سر فرازکه موجب عدم پخش تعدادی از ترانه های آقای سرفراز مثل:سال صفر توسط داریوش شد بی اطلاعید.در ضمن همه از موضوع توهینهایی که توسط شهیار قنبری نثار ابی وداریوش شد آگاهندواین واقعا جای سوال است که چطور داریوش با شنیدن این همه توهین از وی حاضر شد برای آلبوم جدیدش دست همکاری به سوی اون دراز کنه؟ در ضمن به عرضتون می رسانم که شعر و آهنگ ترانه راه من توسط آقای ابی از شهیار قنبری و فرید زولاند در زمان اجرای آن در سال۱۹۹۸ خریداری شده بود ونکته قابل ذکر اینست که اصلا آهنگ آن با توجه به قابلیتهای صدای آقای ابی ساخته شده بوده وحتی خود آقای ابی چون آهنگ در مالکیتشون بوده مقداری آهنگ رو برای نزدیک تر کردن به صداشون تغییرات جزیی دادند و به همین دلیل است که اجرای آن توسط آقای ابی بسیار دلنشین تر از اجرای آن توسط داریوش است که اگر شما هر دو آهنگ رو در کنار هم گوش کنید متوجه این موضوع میشوید ودر مورد شهیار قنبری ایشان حق فروش شعری رو که قبلا به کس دیگری فروخته بودن به خواننده ای دیگر نداشتن و کسی که ابی رو به پول پرستی متهم میکنه حالا باید به این سوال در مورد خودش هم پاسخ بده .که البته شخصیت آقای قنبری دیگه برای همه روشنه کسی که تا حالا حداقل با ۴تا۵ تا از شبکه های ماهواره ای ایرانی همکاری داشته ودر انتها با همه اونا اختلاف پیدا کرده وفعلا سر از شبکه دیدار در آورده که معلوم نیست تا کی اونجا دوام بیاره .ضمناآقای ابی با سند و مدارکی که در این زمینه داشت می تونست حداقل در رسانه های همیشه آماده ی جنجال لوس آنجلس غوغایی به پا کنه ، ولی باز هم با بزرگواری و احترامی که برای همکارانش قایله کوتاه آومد و تنها این ترانه را با اجرای خودش در وب سایت گذاشت تا طرفدارانش ماجرا را بدونند و این اثر سوخته شده را با صدای او بشنوند .درود بر او. منتظر جواب شما هستم.موفق باشید
خرداد ۵م, ۱۳۸۵ در ۶:۱۶ ق.ظ
می خواستم از آقای علی که در پیامشون با حالتی توهین آمیز گفتن: “ابی دیگه انقدر هم دچار فقر آیکیو نیست که…” به شدت ابراز گله بکنم.
خرداد ۹م, ۱۳۸۵ در ۶:۵۷ ب.ظ
نمی دانم دعوای وبلاگی راه من برای چیست ؟ آقای crackو آقای پویا! از نظر شما جدا اجرای راه من با صدای ابی قشنگ تر از اجرای داریوش است؟ چون آن ۶ دقیقه و آن یکی ۹ دقیقه است؟ معذرت می خوام بهتره به یک روانشناس حاذق خودتو معرفی کنید چون تعصب ذهنتون در گیر کرده!.ابی رنگ صدای مناسبی برای مضمون آن ترانه نداشته داینامیک صدای او در اجرای این ترانه اصلا جالب نست!!! چرا الکی آنرا دلنشین تر عنوان می کنید !! چون فقط ابی را دوست دارید!! هر صدایی برای بیان مضمونی مناسبه ابی هم صدای خاص خودشو داره - لطفا ابی لاورزها بهشون بر نخوره خل بازی در نیارند- اینجانب هم داریوشی داریوش لاورز و از ….چرت پرتها نیستم نصفی از آهنگاش رو هم ضعیف می دونم اما باید انصاف داد راستی چرا به جای لذت بردن از معدود یکی دو ترانه زیبایی هم که ساخته می شه باید با تعصبات مسخره ای که در ما ایرانی ها است نابودش کنیم!! اما شما اقای پویای عزیر مطمئن باشید اگر سند و مدرکی بود ابی جان آنرا رو می کرد واقعا خودت می دانستی ۷-۸ سال پیش آهنگی با صدای ابی به اسم راه من اجرا شده ؟این ترانه مرده بود ولی به نظر من الان جز ترانه های زیبا است
خرداد ۱۰م, ۱۳۸۵ در ۸:۵۵ ق.ظ
منهم با نظر شخصی به اسم علی ؟ موافقم به قول ایشان لاورزها فقط شخصیت آن کسی که طرفدارش هستند را خراب می کنند گویی ما ۲-۳ معصوم بیش از ۱۴ معصوم داریم .طوری است که انگار این آقایان هیچ نقدی را از خواننده محبوب خود قبول نمی کنند واقعا جو تهوع آوری ساختید
خرداد ۱۵م, ۱۳۸۵ در ۴:۴۱ ق.ظ
با سلام.من اینجا لازم میدونم که مقداری راجع به مسائلی که آقای علی در پیامشون مطرح کردند پاسخ بدم: البته پیش از شروع از توهین ایشون نسبت به خودم که البته مرتبه اول هم نیست و گویی ایشون بدون بدون گفتن توهین توانایی طرح نظرشون رو ندارندچشم پوشی می کنم. ۱- یکی از مضحکترین و خنده دار ترین قسمت پیامشون آنجایی بود که نسبت متعصب رو به بنده دادندوبه خاطر داشتن این صفت پیشنهاد رفتن نزد روانشناس روبه بنده داده اند که البته من توجه ایشون و همه خوانندگان رو به پیام مورخ ۲۱ آوریل ایشون که امیدوارم آن رو پاک نکنید جلب میکنم که در انتهای آن پیام گفته بودند:” خواستم بدونی راه من یکیه و اونم راه من آقامون داریوشه! “.که این به وضوح مبین اینست که علیرغم ادعایی که دارند خودشون هم دچار مرض تعصب هستند. به نظر بنده کسی که خودش دارای عیبی است صحیح نیست اگر در کسی همون عیب را می بینه آ« رو ذکر کنه. در مورد پیشنهاد ایشون برای رفتن بنده نزد روانشناس هم باید بگم که: چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است. ۲-در قسمت دیگری از پیام ایشون خطاب به بنده گفته شده که بنده به این جهت اجرای آقای ابی رو بیشتر از داریوش دوست دارم که که اجرای آن ۳ دقیقه بیشتر از اجرای داریوش استو در جایی دگه هم گفتند چون شما دوستدار ابی هستید لذا از روی تعصب اجرای اون را بیشتر دوست دارید در پاسخ باید بگم: خیر! من در پیام ۲۶ می خودم گفتم که چون آهنگ در زمان ساخت با توجه به قابلیتهای صدای آقای ابی ساخته شده است لذا اجرای آن توسط ابی دلنشین تر از اجرای داریوش است و من روی این نظر خودم اعتقاد راسخ دارم.و بطور کلی من تونالیته واجراهای آقای ابی رو به جهت فراز وفرودهایی که در اجراهاشون است بسیار بسیار بیشتر از آقای داریوش که معمولا اجراهای یکنواختی دارند میپسندم.
خرداد ۱۷م, ۱۳۸۵ در ۹:۵۸ ق.ظ
جناب پویا ! با سلام
ایجانب علی نویسنده کامنت مورخ ۲۱ آوریل نیستم . این اشکال از آنجا است که ایمیل ها در کامنتها درج نمی شه
در ضمن
مثل آن آقا ! داریوش را هم آقای خودم نمی دانم !!!
ولی شما تعصب زشتی نسبت به ابی دارید !!! قبول کن
فکر می کنم من این خواننده ها اگر ارزشی داشته باشند در زیبا کردن لحظات زندگ ما است !! رتبه بندی آن با معیارهایی خاص و معدود و ابراز نظرمان به همراه با تلاشهای عجیب جهت قبولاندن آن به دیگران کار بی هوده ای است برای تصدیق مدعای بنده سری به وبلاگهای xلاورزها بزنید ….. آدم سالم واقعا بدش می آید !!
مهر ۲۹م, ۱۳۸۵ در ۷:۲۳ ب.ظ
سلام. فقط یه چیزی بهتون بگم شما تا آخرش رو بخونین. ابی جان بالاترین گام صدای یک خواننده رو در دنیا داره و جنس حنجره اش تنوره. ولی صدای داریوش باریتونه که یک درجه ضعیفتره. پس اصلا درست نیست که این ۲ صدارو با هم مقایسه کنید و اینو بگم که هیچ کس دیگه هم این کاره نکنه چون خدا فقط یه دونه ابی آفریده با یه صدای ناب. همین و بس
بهمن ۲۵م, ۱۳۸۵ در ۳:۲۱ ب.ظ
فقط ابی و تمام.